Thursday, March 14, 2013

It's Our Family Vacation @ Ancasa Suit

assalammualaikum~ entry kali ni malas nk pot pet pot pet~
tp x tau la boleh ke dak~ kalau dah aku ni sendiri suke membebel sensorang~ hahah~
g family day kat ancasa suit and apartment aku ingat kan seronok laa sebab macam zaman tadika aku dulu~ game x berenti~ tp~ alahai~~ game dia sepetang waktu sabtu tu je??
bosan tau x! hahah~ bosan~ bosan~

nak di jadikan cerita~ izat pon ade gak family day pada minggu yang sama~
cume hotel je yang berbeza~ dia stay kat coral beach resort~ so, dia lepak ngn geng2 sony dia~ and all of us stay kat ancasa~

so... dah check-inn kat hotel tu sambil minom2 dulu oren.... nek la atas~ umi ngn abah dah naik dulu~ tinggal la anak2 danmenantu untuk mengangkut barang2 yang maha gedabak belaka untuk naik atas~ well.. paling banyak barang aku laa kan~ hahah~ handbeg+begbaju yang dalam dia ade beg mekap n soo on~ plus Beg kamea canon+pola aku tu~ mmg aku saje dah 3 beg~ hahahah~

dah sempot2 nek atas, kitorang pon moh ler gerak g isi perut kat cafe depa~ makan buffet la kata kan~ memang aku suka la makan apa yang ada~ maaaaakan je kja aku~ mana la xnaik sampai bam bam jadik nya~ muahahahahah~


so, lepas asar... baru la xtvt yg di namakan sukanneka di jalankan~ tu pon under resort yang buat~ bukan nye staff BMKD yang buat~ btw, jangan la tya BMKD tu apa~ memang aku x kan ingat~ lupa da~ last aku sebut pon aku xtau bila~

game dia pon sume nye kanak2 nye stail~ sampai game untuk orang tua pon pesen kanak2 jugak~ sabor jelaa~ hahahah~ kepit bola kat kaki sambil lari~ lari dalam guni~ ikat kaki ngn partner pastu jalan laju2~ part tu aku ngn adik dah siap meangkak2 dah~ hahaha~ dah x lalu sebab kaki mlangkah xsama~ pastu asyik jaaaatuh je! stress aku~ along dah memang x main da laa~ kalau dah ibu mengandung tu nk main jugak~ aku agak terberanak  laaa nanti tgah2 game tu~ sapa nak kutip?? hahhaha~ maka, angah dan along hanya jalan2 amik angin di kawasan sekitarnya sahaja~





haaa~ ni lebih kuran gkul 4.30~ tp panas dia macam kul 2~ biasa laaa~  pd kan~ cuaca memang panas gilaa laa~ so, yg turun awal aku, umi, abah dan jugak adik selaku cameramen~ hahah~tu yang x banyak gambar adik~ sebab dia xminat begambor~ dia minat amik je~ jd.. syok la aku~ heheheh~








waa~~ ni pulak ala2 area nak p pantai~ along biasalaa~ tgh jiwa2 honeymoon evenyho dah jadik ibu2 mengandung~ hahahah~ kat pantai tu punya laa aku pujuk abah nak nek jetski tu~ walaupon aku tau aku tgh pakai jeans~~ jeans x jeans~ aku nak naik jugakk~~ waaa~ tp harga diaa~ 15 minit 80 rgt tuk klajuan normal~ yg abnormal kene bayor 100 hengget~ mau kopak kapak aku dengor~ nak nek banana bot tu da slalu sgt~ plus satg aku tau dah dia akan menenggelankan rakyat atas bot tu~ maka~ aku batalkan lah niat suci murni aku untuk menghabiskan pitih abah~ uhuk uhuk~ terkilann~





ni sebelum p pantai~ alahai~ tunggang tebalik yerr gambor dalam ni~ heh~ abaikan jelaa~ aku nk cerita jugakk~ hahahah~ ni tgu umi naik atas carik aku ngn adik yang kat bawah~ pastu umi nk turun balik tu~~ lama nya la hai~ adik da bosan2 dah nk main camere tu~ sampai dah xtau dah nk main apa~ aku nk tejun kolam renang pon malas~ memandangkan rakyat kanak2 yg masya'Allah~ ramainya la hai~ hahaha~dah kensel~ tu yang p jalan2 mkn hangin je kat pantai~






bukan afiqah la kalau x suka amik gambar dan jadik model~ wahahahahha~ yg gambo besorr tu belatar belakangkan padang tempat men game~ actualy ade tempat flying fox~ tp aku ngn adik carik sampai sesat nk p tmpt flyin fox tu~ haha~ abaikan jelaa kata adik~ cheh! x membantu langsung adik ni~

ala2 minum sedut straw tu kat pantai laa~ amik panorama dan minum air kelapa yang yummy~ tp kelapa dia kecik meyh~ balik kelantan~ segedabak dia bg!
 dan lagi~ saya memang suka buat muka!










pasangan2 sehati sejiwa~ newly married bersama bonda dan ayahanda~ hahah~ aku panggil umi ngn abah jela~ xde der nk berbonda ayahanda~ panjang nauu nak panggil~






aku dah kata~ aku memang suka amik gambar! hahahah~ ngn abah dan umi waktu sukaneka di jalankan~ sampai semput2 aku berlari~ maklumlaa~ dah lama sgt x berlari~ padahal lari ikat kaki~ dalam guni~ bawak bola je~ tp kan! sume penat~ dah namenye pon belari kan~ wahahahaah~








kan dah kata~ ni aku lagi ni~ hahaha~ ni pon sebelum sukaneka start~ walaupon dah ade yang berkampul berkampung kat bawah teduh kat padang~ aku abah ngn adik jalan2 la sekitar resort tu sebulm g carik umi n the geng yag dah lepak kat atas rumput tepi padan tu~ puas gak laaa scan umi kat padang tu sebelum jumpa dia~ wahahahha~





tengah2 hepi kami main kat padang~ nampak laa along angah dan juga abang apis~ tp kejap jela pon~ snap2 gambar aku men bola lari2 itik sampai tergolek2 tu~ pastu daa blah dan jalan2~ wuaaa~~ xde gamba aku ngn adik men game da~







here we have a honeymoon couple picture~ dan mereka berjalan-jalan sewaktu kami main~






koleksi gambar umi~ hahaha~ mengarut2 je~ tah sapa2 la p amik gambar umi ni~





malam bersamamu~ supposed to b all black untuk shirt atau jubah~ tp tu laa~ adik sesat aaa pakai bju meraa~ hahah~ tema malam tu adalah merah hitam putih serta polka dot serentak~ tp kitorang 1 family just decide nk jadik all black je~ senang~ tp adik da sesat! hahaha~






kan aku dah kata~ gambar ni di upload dan dimasukkan x tersusun~ hahah~ dan lagi ni gambar waktu sukaneka~ along berposing~ aku ngn bola~ along dan angah jenjalan masa aku tengah main~ sabar jelaa~





dalam lif ada cermin~ besarrrrr~ dan aku dengan adk pon jadik la batak! hahaha~ bese laa~ kakak dia gila camera~ wahahahah~ mmg aku suka la main dengan cermin~ mana ada cermin situ la ada gamabr aku mengadap cermin!! yang kelakarnya~ aku ngn adik turun~ umi pulak naik cari kami~ aku ngn adik dah kat bawah da~ dah kene tgu umi lak turun~ tu yang jadik ada 2 3 gambar area pool sebelum jejak pantai~





sekian sahajalah hikayat panjang lebor aku dan mereka di pd~ oh lupa~ lepas g pantai main2 tu nek atas rileks2 dan bersiap sedia packing barang dan balik~ balik tu lagi sekali kene p kutip izat dekat coral beach resort~ hahhah~ kelakar~ x pernah jadi 2 family day kat tempat yang sama dan hotel je yang berlainan~ kalau hotel yang sama~ sungguh aku rajin gla p kutip hadih~ main je untuk dua2 company punya game! wahahahhaah~ hadiah kompem2 la best2! hahahah~

tu je la hikayat ceritatera hari ini~ da lama dah tertangguh entry ni~ berapa kali dah jadik draft pon aku dah x ingat dah~ annyeong guys~ till then, salam~~






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...